4 توصیه مهم برای دونده های تازه کار | ورزش

،افزایش حضور دوست شما هنگام تمرینات، شما رو با انگیزه نگاه داره. اگه شما تازگیا می خواین ورزش دو رو شروع کنین باید بعضی از نکات رو در نظر بگیرین و اینجا فراناز با هدف سلامت دوندهای تازه کار 4 نکته مهم رو واسه شروع ورزش دو واسه شما جمع آوری کرده.

1. آماده سازی ذهنی

چند نفس عمیق بکشین و تلاش کنین کمی آروم شید. باخبر شدن از اینکه قراره توانایی طبیعی بدنتون واسه سوزوندن کالری رو زیاد کنین، ممکنه در اول دلهره آور باشه، اما مسئله اینه که واسه رسیدن به هدفتون، باید از نظر ذهنی، آماده باشین. به گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا، افراد بزرگسال باید دست کم ۱۵۰ دقیقه در هفته، تمرینات کاردیو با شدت متوسط بکنن که این رقم برابر ۵ تمرین نیم ساعت ای در هر هفته س. باید باور کنین که می تونین این کار رو انجام بدین.

2. به طرف هدفتون، گامای بلند وردارین

افراد تازه کار نباید اونقدر به خودشون فشار بیارن که به طور کامل خسته شن، هرچند این، به اون معنا نیس که نباید خودتون رو به رقابت بکشین. اگه به دویدن آهسته یا دویدن متناوب عادت ندارین، تمرین کاردیوتان رو با پیاده روی سریع یا پیاده روی قدرتی شروع کنین. این کار، عضلات و تاندونای ساق پاها رو تقویت می کنه و شما رو قادر می سازه تا در آینده، بتونین در زمان دویدن، فشارهای تکراری رو بهتر تحمل کنین. یادتون باشه که لازم نیس مانند یه ورزشکار حرفه ای واسه رسیدن به هدفتون تمرین کنین، اما مهمه که بطور همیشگی، گامای بلندی واسه رسیدن به رقابت به ظاهر دلهره آور تبدیل شدن به یه دونده علاقه مند، وردارین.

3. شدت رو زیاد کنین

موقع شروع یه برنامه تقریبا شدید کاردیو، اقدامات احتیاطی مناسب رو انجام بدین. یادتون باشه که چند دقیقه واسه کشش پاها وقت بذارین و هر تمرین رو با یه تمرین سبک گرم کردن شروع کنین. تمریناتی مانند بالا آوردن زانوها یا دویدن در جا. بعد از یه مدت بدن شما به حرکات مربوط به پیاده روی سریع، پیاده روی قدرتی و دویدن آهسته عادت می کنه، که توانایی شما رو واسه تمرین کردن با شدت بیشتر، زیاد می کنه. با افزایش یه وقتی که با بیشترین حد قدرتتون تمرین می کنین، می تونین توانایی طبیعی بدنتون واسه انجام حرکات شدید پشت سر هم رو آزمایش بزنین.مثلا اگه در طول یه تمرین کاردیوی متوسط نیم ساعت ای، معمولا ۲۰ دقیقه راه می رید و فقط ۱۰ دقیقه آهسته می دوید، تلاش کنین این زمان رو به دو زمان مساوی تقسیم کنین. با گذشت زمان، شما میتونین که تقریبا در تموم مدت تمرین نیم ساعت ای تون، بدوید.

4. با دوستانتون بدوید

یکی از بهترین روش ها واسه اینکه خودتون رو مجبور کنین تا به صورت یه عادت بدوید، چه در باشگاه و چه در خیابون، اینه که با دوستانتون بهم ملحق شید تا اشتیاق به دویدن در شما زیاد شه. افزایش حضور دوست شما هنگام تمرینات، شما رو با انگیزه نگاه داره. هم اینکه باعث می شه تا با برنامه تون رو راست باشین. وقتی که تنها باشین، تقلب کردن یا تفره رفتن از انجام مو به موی تمریناتون خیلی راحت می شه. پس یکی دو دوست پیدا کنین که اهداف مشترکی با شما دارا باشن تا بتونین زودتر به اهداف تناسب اندامتون برسین.

.

منبع : faranaz.com

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *