4 حرکت ساده برای داشتن بازوان خوش فرم | ورزش و زیبایی اندام | ورزش

چربی بازوها به خطرناکی چربیای اضافه شکم نیس، اما به هرحال داشتن اضافه وزن خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، دیابت و بعضی از شکلای جور واجور سرطان رو زیاد می کنه. چربی سوزی یا کاهش وزن موضعی ممکن نیس، ولی یه رژیم غذایی سالم به همراه ورزشای کاردیو و تمرینات قدرتی به شما کمک می کنه تا به شکل کلی وزنتون کاهش پیدا کنه و عضلات بازوهایتان حجم بگیره.

در این مطلب می خوایم شما رو با ۴ تمرین ورزشی بسیار ساده آشنا کنیم که در زیبایی بازو معجزه میکنن. تموم این تمرینات قابل انجام در منزل بوده و نیاز به هیچ وزنه یا هیچ وسیله اضافی ندارن.

چرخاندن بازوها از کتف

دستا رو از دو طرف باز کرده و به صورت صاف (بدون شکستگی از آرنج) تا ارتفاع شونه ها بالا بیارین تا موازی با زمین باشن. حال از محور کتف، بدون اینکه دستها خم شن، اونا رو بچرخونین. ۲۰ بار در جهت جلو و ۲۰ بار در جهت عقب. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که گردش به صورت کامل و ۳۶۰ درجه انجام بشه.

امتیازات: با چرخش دست از کتف، قسمت بالایی بازو و شونِه تقویت می شن. علاوه بر اون، ماهیچه های کتف، گردن، دوسر و سه سر بازو تحت تاثیر قرار گرفته و درگیر می شن.

حرکت خداحافظی

مثل حرکت قبل دستها رو از دو طرف باز کنین تا موازی با زمین قرار بگیرن. این بار، بدون اینکه دست از بازو خم شه، کف دست رو به دو طرف بچرخونین مثل حالتی که می خواید با کسی خداحافظی کنین یا یه لامپ رو بچرخونین! این حرکت رو باید سریع انجام بدین طوری که تو یه دقیقه ۱۰۰ بار تکرار شه. دقت کنین که در این حرکت تنها کف دسته که حرکت میکنه و بقیه قسمتها حرکتی ندارن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *