راهنمای مبتدی استراتژی بازاریابی موبایل

وب سایت های بهینه سازی شده موبایل و روش های بازاریابی برای موفقیت کسب و کار در بازار مدرن بسیار مهم هستند. این که آیا شما مایل به افزایش خط پایین برای نام تجاری خود هستید و یا جذب مشتری در چندین نقطه لمسی را بهبود می بخشید ، مهارت های بازاریابی آنلاین شما باید شامل دانش قلمرو بازاریابی موبایل باشد تا به تقویت استراتژی های بازاریابی شما کمک کند.

موبایل

در این وبلاگ ، نحوه پیاده سازی مؤلفه های اصلی یک استراتژی بازاریابی ستاره ای هدفمند را برای مخاطبان مناسب ، در زمان مناسب خواهید فهمید.

بازاریابی سیار چیست؟

به طور خلاصه ، بازاریابی موبایل عبارت است از به اشتراک گذاری یک نام تجاری یا کسب و کار به شکلی که برای تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه در سراسر برنامه ها ، کانال های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها بهینه شده باشد.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی ، بازاریابی تلفن همراه به تجارت اجازه می دهد تا با تمرکز فقط روی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال دسکتاپ ، به مخاطبان بزرگتر از آنچه که می خواستند برسد. طبق گفته SiriusDecisons ، اکنون ۶۷٪ روند خرید به صورت دیجیتالی صورت می گیرد. علاوه بر این ، Flurry گزارش داد که به طور متوسط ​​آمریکایی حدود ۵ ساعت در روز را صرف دستگاه تلفن همراه خود می کند.

دیجیتال

تیم های بازاریابی از مقدار زمانی که یک فرد معمولی در یک دستگاه تلفن همراه صرف می کند ، استفاده می کنند. از آنجا که ما هر روز در تلفنهای خود هستیم ، این معقول است که کمپین های بازاریابی برای بینندگان تلفن همراه در سیستم عامل های مختلف دیجیتال تخصصی می شوند.

چرا استراتژی های بازاریابی موبایل مهم است

از منظر کسب و کار ، این مهم است که درک کنیم که نحوه استفاده مشتریانشان از محتوای دیجیتال از رایانه رومیزی به تلفن همراه تغییر یافته است. در سال ۲۰۱۵ ، استفاده از تلفن همراه از استفاده دسک تاپ پیشی گرفت ، که ۵۱/۵ درصد از وقت اینترنت در دستگاه های تلفن همراه و تلفن های هوشمند صرف شده است.

برای بازاریابان ، مهارت های بازاریابی آنلاین که مکمل بهینه سازی استراتژی بازاریابی موبایل است ، یک مهارت فعال در جستجوی کسب و کارها در سراسر جهان است. مهم نیست از اندازه سازمان شما ، زمان آن است که استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را با یک بازاریاب دیجیتال با مهارت های بازاریابی موبایل با ارزش بالا تراز کنید.

نمونه بهترین راهبردهای بازاریابی موبایل در کلاس

در طول سال ها ، بسیاری از مارک ها و سازمان ها برای بهره بردن بیشتر از بودجه بازاریابی خود ، در استراتژی های بازاریابی موبایل با کیفیت بالا سرمایه گذاری کرده اند ، از جمله:
سرمایه گذاری

National Geographic: در اقدامی جسورانه ، National Geographic Channel یک کمپین بازاریابی موبایل ایجاد کرد که فقط کاربران تبلت در شبکه Wi-Fi خانه خود تماشا می کردند. این کمپین در حالی که برنامه ای در تلویزیون آنها پخش می شد ، اطلاعات مربوط به تبلت های خود را برای یک تجربه مشاهده همزمان در اختیار آنها قرار می داد.

فورد: در طی انتشار مدلهای جدید Taurus و Escape خودرو ، فورد یک استراتژی بازاریابی موبایل آینده به جلو ایجاد کرد که قابلیت مشاهده و پیام کوتاه موبایل را به هم متصل می کرد. اگر افراد در مورد هر وسیله نقلی کنجکاو بودند و می خواستند اطلاعات بیشتری کسب کنند ، آنها فقط نیاز به ارسال یک متن یک کلمه به تعداد کوتاه داشتند.

هنگامی که یک چشم انداز متن را ارسال کرد ، با آنها تماس گرفته می شود ، اطلاعات مربوطه را تهیه کرده و نام و کدپستی آنها را می پرسید. این اطلاعات سپس به نزدیکترین نمایندگی آنها ، از جایی که یک متخصص فروش می رسد ، ارسال شده است.

راهبرد بازاریابی تلفن همراه خود را تنظیم کنید

اگر در دنیای بازاریابی تلفن همراه تازه وارد هستید ، ما اطلاعاتی را که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب و همراه با سهولت جمع آوری کرده اید ، جمع آوری کرده ایم.

مانند تمام تلاشهای بازاریابی ، کمپین شما باید محور مشتری باشد. روش های سنتی بازاریابی برای فروش ویژگی های محصول یا منطقه خدمات شما از بین رفته است. درعوض ، مشتریان به دنبال سرمایه گذاری در مارک هایی هستند که به عقیده آنها راه حلی برای جنبه خاص زندگی آنها فراهم می شود.

راه حل

هنگامی که صحبت از مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال می شود ، درک چگونگی بازاریابی به طور موثر به مشتریان مبتنی بر موبایل مهم است. این کار با این اطمینان حاصل می شود که شما یک استراتژی هوایی برای ایجاد مشتری بخواهید در محصول یا خدمات خود سرمایه گذاری کنید. محتوائی که به مشتریان نشان داده می شود چیزی است که باعث افزایش آگاهی از برند آنها می شود و در حالت ایده آل آنها را به قیف فروش شما سوق می دهد.

از آنجا که کاربران تلفن همراه غالباً از دستگاه خود در شلوغی کوتاه – در طی رفت و آمد یا تعطیل شدن کار کوتاه استفاده می کنند – محتوای استراتژی بازاریابی موبایل باید تا حد امکان موجز و واضح باشد. هنگامی که یک کاربر می تواند به سرعت به اطلاعاتی که ممکن است برای آنها مفید باشد دسترسی پیدا کند و درک کند ، احتمال اینکه مشغول بمانند بیشتر است.

صفحات وب و فرود خود را برای موبایل بهینه کنید

اولین قدم برای ایجاد بهترین استراتژی بازاریابی در کلاس برای برند شما اطمینان از این است که می توانید هر محتوا یا اطلاعاتی را که برای مخاطبان هدف بازاریابی می کنید با دقت در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده شود. به عنوان مثال ، بهینه سازی صفحات وب شما به یک “طراحی” تخصصی برای رایانه های لوحی و اندازه های صفحه کوچکتر نیاز دارد. این اجازه می دهد تا یک صدر جستجوی فهرست مطالب موجود در یک صفحه وب به طور مشابه با نحوه انجام آنها روی دسک تاپ بروید.

صفحات فرود بسیار پرتحرک اغلب شامل جنبه های بصری کاملاً خوب برای به اشتراک گذاشتن سریع پیام با مخاطبان است. با این حال ، از آنجا که برخی از دستگاه های تلفن همراه به طور ناخوشایند زمان بیشتری را برای بارگیری صفحات وب با تصاویر سنگین می گیرند ، سعی کنید صفحات فرود و صفحه های وب دوستانه برای موبایل نگه دارید تا زمان بارگذاری به حداقل برسد. گروه آبردین دریافت که فقط یک ثانیه تأخیر در بارگیری دارد:

     

  • رضایت مشتری را ۱۶٪ کاهش می دهد
  •  

  • باعث کاهش ۷٪ در تبدیل ها
  • می شود
     

  • ۱۱٪ تعداد بازدید صفحه کمتر ایجاد می کند

برای اینکه صفحات وب و مکانهای وب خود را تا حد ممکن سازگار با تلفن همراه نگه دارید ، اطمینان حاصل کنید که هر عکس یا فیلم برای موبایل ساخته شده است ، و به طور مرتب به روز شده اند تا بتوانند پیام جدیدی را برقرار کنند و استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را ساده تر بیان کنند.

مخاطبان مناسب را پیدا کنید

مؤثرترین راهبردهای تلفن همراه مواردی است که برای هدایت ارتباط با مخاطب هدفمند هدف قرار می گیرند. شانس وجود دارد ، نام تجاری یا تجارت شما قبلاً پروفایل مشتری ایده آل (ICP) و personas خریدار هدف را توسعه داده است.

برای دستیابی به این استراتژی های از پیش توسعه یافته به سطح بعدی ، می توان از این ICP ها و personas ها برای راهنمایی انواع سیستم عامل هایی که کمپین بازاریابی موبایل خود را بر اساس آن مستقر می کنید استفاده کرد. به عنوان مثال ، با دانستن اینکه کانال های رسانه های اجتماعی بیشترین وقت خود را در کدام خریدار می گذرانند ، می توانید محتوای موبایل را برای این کانال ها بهینه کنید.

برخی از کانال های رسانه های اجتماعی – مانند اینستاگرام – به گونه ای طراحی شده اند که در دستگاه های تلفن همراه مؤثرترین هستند ، بنابراین تحقیقات خود را در مورد این که چه میزان محتوا در این سیستم عامل ها جذابیت بالایی دارد ، انجام دهید.

تماس خود را برای اقدام برای کاربران تلفن همراه در دسترس قرار دهید

بخش جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی شامل تماس با ما (CTA) در سراسر محتوای شما است. این انفجارهای کوتاه از اطلاعات بیننده را دعوت می کند تا مرحله منطقی بعدی را به روشی طبیعی احساس کند و آنها را به درون قیف فروش آنلاین شما بکشاند.

با این حال ، در دستگاه های تلفن همراه ، ضروری است که بازاریابان دیجیتال CTA را ایجاد کنند که نیازی به مراحل خیلی زیاد برای اتمام آن ندارند. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که هر پیوندی برای ارتباط با نام تجاری شما قابل کلیک است ، باعث می شود یک صندوق ایمیل باز شود یا یک تماس تلفنی برای شروع شروع شود.

از قابلیت های تلفن همراه به نفع خود استفاده کنید

در مثال فوق از بهترین کلاسهای استراتژی بازاریابی موبایل ، ما در مورد چگونگی امکان دسترسی پیام کوتاه برای ارتباط با مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل آنها ، بحث کردیم.

از آنجا که تلفن مشتری تقریباً همیشه روی آنهاست ، اجازه دادن به آنها برای انتخاب اشتراک متن می تواند به شما در اشتراک گذاری سریع خدمات یا تبلیغات محصول کمک کند. به عنوان مثال ، کاربران می توانند اطلاعات تماس خود را با نام تجاری شما به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و برای دریافت اعلان های تلفن همراه امضا شوند ، هنگامی که نام تجاری شما فقط برای مدت زمان محدودی دارای فروش یا تبلیغات است. این امر باعث می شود تا کاربر با فوریت عمل کند ، به طور متوسط ​​میزان کلیک در بازاریابی پیامکی ۳۶٪ است.

علاوه بر این ، مارک ها می توانند برای دسترسی سریع مشتری ، کوپن ها و کدهای متناسب با موبایل ایجاد کنند. بسیاری از مارک های اصلی به طور فعال از این گزینه استفاده می کنند و بارکدی های تلفن همراه ایجاد می کنند که می توانند در نقطه خرید اسکن شوند تا به تخفیف ها دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی ایمیل خود را برای تلفن همراه بهینه کنید

به همان روشی که پیوندهای موجود در CTA های شما در صفحات وب و اشکال دیگر محتوای بازاریابی قابل کلیک و تعاملی باشد ، بنابراین باید لینک های موجود در محتوای بازاریابی ایمیل نیز مشاهده شود. این که آیا آنها برای یک مشاوره رایگان به یک تماس تلفنی وصل می شوند یا یک صفحه فرود که به منظور تبدیل بالا تبدیل شده باشد ، بازاریابی ایمیل دوستانه برای موبایل باید در هر استراتژی بازاریابی تلفن همراه اولویت باشد.

توانایی های بازاریابی موبایل خود را در آغوش بگیرید

با استفاده از تاکتیک های فوق برای ایجاد و بهینه سازی استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود ، به شما امکان می دهد تا نام تجاری خود را در تعامل با جمعیت بیشتری قرار دهید. در حقیقت ، براساس Global Web Index ، پیش بینی می شود که به زودی میزان استفاده از موبایل از استفاده سایر انواع دستگاه های ترکیبی امسال فراتر رود.

برای اینکه آن را در بازار دیجیتال قرار دهید ، برند شما باید یک استراتژی بازاریابی موبایل داشته باشد تا بتواند موفق باشد. وقتی افراد تلفن های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه خود را هر روز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بار در روز چک می کنند ، هنگامی که شما روی تهیه مواد بازاریابی با کیفیت بالا تمرکز می کنید ، روند بازاریابی مشاغل شما به سطح بعدی می رسد.

این که آیا شما یک مارک آنلاین یا تجارت مستقر در فروشگاه هستید ، اکنون زمان آن است که اطمینان حاصل کنید که تلاشهای بازاریابی شما به دستگاه های تلفن همراه مخاطبان هدف شما رسیده است. البته ، مانند هر روند بازاریابی دیگر ، شما باید دائماً در حال انجام تحقیقات بازار ، طراحی مجدد مواد بازاریابی خود و بهینه سازی قیف فروش خود باشید. با ماندن در بالای آخرین نوآوری در استراتژی بازاریابی تلفن همراه ، نام تجاری شما می تواند منجر به تولید جدید شود، نرخ تبدیل را افزایش داده و به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

پست های مرتبط:

     

  • ۷- تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی که می توانید از آنها بیاموزید
  •  

  • راهنمای ضروری برای بهینه سازی ایمیل های شما برای تلفن همراه
  •  

  • ایجاد ایمیلهای شخصی شده مشتریان در واقع دریافت ، می خواهند و می خوانند
  •  

  • نحوه نوشتن توضیحات محصول قدرتمند که تبدیل می شوند
  •  

  • ۳ ابزاری که هر بازاریاب دیجیتال باید در مجموعه ابزارهای خود داشته باشد