4 اشتباه رایج ورزشی | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

4 اشتباه عادی ورزشی

انجام ورزش زیاد بعضی وقتا باعث ایجاد آسیب و سوزش عضلات می شه

 

کاهش وزن و افزایش آمادگی جسمی یه شبه به دست نمیاد. انجام ورزش زیاد بعضی وقتا باعث ایجاد آسیب و سوزش عضلات می شه. میشه با انجام ندادن اشتباهات خاص، از بروز آسیب دیدگیا جلوگیری کرد.
اشتباهاتی که باید از اونا در بین ورزش واسه کاهش بروز آسیب دیدگیا جلوگیری کرد، عبارتند از:
1- انجام سریع ورزش شدید:
اصول ورزش بدین شکله که هر هفته اندازه شدت فعالیت رو زیاد کنین. باید به بدن خود زمان بدین تا به ورزش و افزایش شدت اون عادت کنه. پرورش بدن به آرومی این امکان رو میده که موفقیت بیشتری در ورزش داشته باشین. داشتن روز استراحت هم می تونه به درد بخور باشه.
2- توجه نکردن به بدن:
معمولا همه فکر می کنن که درد در تمرینای ورزشی عادیه. با این حال بعضی دردها به هنگام ورزش پیامی از طرف بدن هستن. اگه درد بسیار شدید باشه باید به اون توجه کرد. اگه این علائم رو ندیده بگیرین دچار آسیب شدید میشین و به هدف ورزشی خود نمی رسید.
3- وضعیت ناجور بدن:
به هنگام ورزش بدن باید در وضعیت مناسب قرار بگیره. اگه این اتفاق نیفتد به مفاصل فشار میاد. در برش وضعیت ناجور بدن به پاها فشار می آورد. در شنا اگه بدن در وضعیت مناسب قرار نگیره، دستا و شونه ها دچار آسیب می شن. اگه به هنگام انجام ورزش دچار آسیب شدید باید به وضعیت بدنی خود شک کنین و اشکالات اونو برطرف کنین.
4- کفش ناجور:
کفش مناسب می تونه از آسیب جلوگیری کنه. باید کفشی پیدا کنین که به پاهای شما امکان فعالیت درست رو بده. کفش مناسب واسه هر فرد فرق داره و به رشته ورزشی هم وابسته. راحتی در انتخاب کفش اهمیت زیادی داره.

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *