4 اشتباه رژیمی بزرگ! | رژیم غذایی

اولین و بزرگ ترین اشتباه واسه فردی که در رژیمه حذف کردن میان وعده هاست.
رژیم گرفتن این روزا چیزی عادی شده و هر کسی با کم کردن حجم غذا یا افزایش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال کاهش هر چی بیشتر وزنه. این درحالیه که این وسط هرکسی می خواد به اندازه خود کمک کرده و نکاتی رو یادآور می شه. یادآور شدن نکات و کمک کردن به فردی که به دنبال کاهش وزن است چیزی پسندیده و کمکی بزرگه اما بعضی وقتا ما ناخواسته نکاتی رو می بگیم که خودمون از اونا اطلاعی نداشته و در موردشون تحقیق نکرده ایم.
در میان نکاتی که دهن به دهن می چرخه و مقبولیت عام دارن تعدادی از هیچ ریشه علمی بهره مند نیستن و تنها فردی که رژیم داره رو اذیت می کنه و شاید به بدن اون آسیبای جدی هم وارد کنه. در ادامه مهم ترین این نکات که به اشتباه میان مردم جا افتاده رو واسه شما آوردیم:

** حذف میان وعده ها
اولین و بزرگ ترین اشتباه واسه فردی که در رژیمه حذف کردن میان وعده هاست. پزشکان همیشه پیشنهاد می کنن اگه به دنبال کاهش وزن اصولی هستین باید میان وعده ها رو سالم انتخاب کنین تا توانایی انجام کار روزانه رو داشته باشین و در عین حال خط رژیم شمام برهم نخورد. خوردن چند عدد آجیل خام یا یه کاسه ماست بهترین پیشنهادیه که متخصصین پیشنهاد می کنن.

** شمردن کالریا
یکی از راه های کاهش وزن که این روزا طرفداران بسیاری داره شمارش کالریای مصرفیه. در این روش یه سقف کالری انتخاب شده و رژیم گیرنده تنها باید تا این سقف غذا بخوره. این روش شاید اثر داشته باشه اما به طور کامل اشتباهه چون کالری موادی که واسه بدن لازمن هم در این شمارش آورده می شن. اگه روزانه یه سیب ۵۰ کالری دار می خورید باید بدونین این سیب واسه بدن لازمه اما اگه همین ۵۰ کالری به شکل یه ساندوچ وارد بدن شه می تونه روند کاهش وزن رو نابود کنه. پس خوردن مواد مغذی و شامل ویتامین هیچ وقت در شمارش حساب نمی شن.

** ورزش باشکم خالی
بعضیا فکر می کنن اگه با شکم خالی به ورزش برن بیشتر کالری سوزونده و زود تر لاغر می شن اما باید بدونین که ورزش کردن با شکم پر یا خالی هیچوقت روی سوختن کالری تاثیر نمی ذاره و تنها چیزی که ممکنه به لاغر شدن کمک کنه و عضله سازی رو زیاد کنه نخوردن چیز خاصی اونم تنها سی دقیقه قبل از ورزش کردنه.

** کم خوری تا حد امکان
یکی از بد ترین و الکی ترین پیشنهاداتی که میشه به یه نفر داد کم کردن کالریای ورودی تا حد امکانه. این نکته رو همیشه تو ذهن داشته باشین که هیچ کسی از نخوردن لاغر نشده بلکه از درست خوردن آدم می تونه لاغر شه. اگه کالریای ورودی رو تا حد امکان کم کنین دیگه بدن نمی تونه خود رو با شرایط حاضر وفق داده و متابولیسم رو کم می کنه این باعث می شه تا سرعت کاهش وزن به شکل زیادی کاهش پیدا کنه.

منبع : قدس آنلاین

جمع آوری سلامت اکاایران جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *