4 اشتباه ورزشی که باعث مریضی تان می شود

:
4 اشتباه ورزشی که باعث مریضی تون می شه

:

سایت دکتر کرمانی: دستور العمل پیشگیری از مریض شدن در این فصل بارها گفته شده: دستای خود رو بشورید، صورت خود رو لمس نکنین، واکسن آنفولانزا بزنین، میوه و سبزیجات بخورین و به اندازه کافی هم بخوابین. اما وقتی نوبت به ورزش می رسه این راهنما کمی دچار تغییر می شه.
ورزش در مقابله با مریضی هم می تونه کمکتون کنه هم به دردسر بیاندازدتان. چهار اشتباه شایع هست که اگه از اونا جلوگیری کنین می تونین این فصل رو سالم رد کنین. هم اینکه از شما خواهش می کنم قبل و بعد از استفاده وسائل باشگاه اونا رو تمیز کنین.

مشکل شماره یه: مرتب ورزش نمی کنین
اگه سرمای زمستون باعث شده برنامه پیاده روی تون بهم بریزه، باید ترتیبی بچینید که با پوشش مناسب در هوای سرد ورزش کنین و یا عضو یه باشگاه شید. 30 دقیقه ورزش هوازی با سرعت متوسط مانند پیاده روی متوسط ( یا شنا، دویدن و دوچرخه سواری ) می تونه مقدار سلولای محافظ سیستم ایمنی بدن مانند ایمونوگلوبولینها، نوتروفیلا و سلولای کشنده طبیعی رو زیاد کنه.
آدمایی که بیشتر روزای هفته رو ورزش می کنن خطر ابتلای خود به سرماخوردگیای شایع رو تا 50 درصد کاهش میدن. هم اینکه، مقدار این سلولای تا سه ساعت بعد از ورزش بازم بالا می مونه. هر بار که ورزش می کنین، سلولای مهم ایمنی بدن از بافتای محیطی رو می سازه، و وارد سسیستم گردش خون می کنه تا دوباره به کل بدن برن و توانایی مقابله با ویروسا و باکتریا رو زیاد کنن.
مشکل شماره دو: جا انداختن کلاس یوگا
رفتن
به کلاس یوگا و یا انجام این ورزش با نوار ویدئویی در این فصل واقعا ارزشش
رو داره چون می تونه از مریض شدنتون پیشگیری کنه. تو یه تحقیق مشخص شد
آدمایی که روزانه 40 دقیقه یوگا کار می کنن بهبود زیادی در سیستم
ایمنی بدنشون میبینن، هم اینکه سطح هورمون استرس در این افراد پایین
میاد.

دکتر اوا سلهاب مسئول این تحقیقات میگه: یوگا عکس العمل
آرامش بخش بدن رو فعال می کنه، که سطح آدرنالین و کورتیزول رو کم می کنه و
سایتوکاینای پیش التهابی رو که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می ذارن
پایین می آورد.
مشکل شماره سه: عرق ریختن هنگام تب
این ایده که با عرق ریختن می تونین تب رو کنترل کنین به طور کامل اشتباهه. وقتی احساس سرماخوردگی یا آنفولانزا دارین باید به خود استراحت بدین، اگه آنفولانزا داشته باشین – و هنوز در مراحل اولیه باشه و تشخیص سخت – ممکنه با اضافه کردن ورزش دچار مشکلاتی جدی شید.
در طول ورزش خون 5 برابر سریعتر از حالت طبیعی به قلب می رسه، ویروس آنفولانزا در این حالت می تونه درون قلب متمرکز شه و باعث التهاب پوشش قلب شه. به اینجور وضعیتی اندوکاردیت می گن و می تونه به ضربان قلب آسیب وارد کنه. در حالی که فعالیتای عادی نمی تونن در طول مریضی باعث آسیب شن اما ورزش شدید می تونه کشنده باشه.

مشکل شماره چهار: زیادتر از اندازه ورزش کردن
75
تا دقیقه، فعالیت بی امان، مانند دویدن تو یه ماراتن، تموم امتیازات خوب
ورزش واسه سیستم ایمنی رو تبدیل به ضرر می کنه. در واقع، مغزتون یه فعالیت
شدید و دراز مدت رو به عنوان یه عامل شدید شدن فشار و چیزی که باعث در هم
شکستن سیستم ایمنی می شه حساب می کنه. واسه همینه که مغز وقتی
که در خطر هستین نشونه های فیزیولوژیکی از خود بروز میده، ذخایر
کربوهیدرات خالی می شه، دمای بدن بالا میره، و سلولای عضلانی شکسته می
شن.

منبع : برترینا

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *