4 باور غلطی که همه فکر میکنند درست است!! | تغذیه سالم

باورها و افکار مختلفی درباره صبحونه بین همه مردم رایجه: حذف صبحونه باعث چاقی می شه، مصرف صبحونه اشتهای روزانه رو کم می کنه و .. اما کدوم یکی درسته و کدوم نادرست؟
باورها و افکار مختلفی درباره صبحونه بین همه مردم رایجه: حذف صبحونه باعث چاقی می شه، مصرف صبحونه اشتهای روزانه رو کم می کنه و .. اما کدوم یکی درسته و کدوم نادرست؟
در زبانای جور واجور ضرب المثلای زیادی درباره وعده صبحونه هست که از بین اونا میشه به این ضرب المثل مشهور اشاره کرد:"صبحونه رو باید مثل پادشاه، ناهار رو مثل شاهزاده و شام رو مثل فقرا خورد." صبحونه همیشه به عنوان یه وعده غذایی مهم مطرح بوده چون می تونه نیاز روزانه شخص رو تامین کنه اما همیشه از این وعده غذایی مهم غفلت می شه. 4افسانه و باور غلط درباره صبحونه هست که از بین اونا میشه به موارد زیر اشاره کرد:

* باور شماره اول: حذف صبحونه باعث چاقی می شه
جمله ای که خوندین، یکی از باورهاییه که بارها در میان همه مردم عادی بوده و اکثریت در این تفکر هستن که با مصرف وعده صبحونه می تونن وزن کم کنن یا زیاد شدن وزن نداشته باشن. اما اضافه وزن رو تنها میشه با رژیمای غذایی یا ورزش کم کرد. مصرف صبحونه به دلیل افزایش سطح انرژی و تمرکز روزانه مهمه.

* باور شماره دو : تاثیر مصرف صبحونه در کارکرد قلب
محققان امریکایی در تحقیقات خود به اثبات رسونده ان که مصرف صبحونه هیچ تاثیری در کارکرد یا تقویت وضعیت سیستم قلبی و عروقی نداره و نمیشه گفت آدمایی که به طور مرتب صبحونه مصرف می کنن از کارکرد بهتری در سیستم قلبی و عروقی خود بهره مند هستن.

*باور شماره سوم: خوردن صبحونه از ریزه خواری روزانه جلوگیری می کنه
مصرف صبحونه کامل می تونه نیرو و انرژی یه روز رو به شما ببخشد اما مانع از ریزه خواری نمی شه. تحقیقات نشون میده بین آدمایی که صبحونه نمی خورن و آدمایی که صبحونه ای پر از فیبر و هیدرات کربن مصرف می کنن، کارکرد روزانه بدن متفاوت هستش. آدمایی که صبحونه مصرف نمی کنن در طول روز همیشه گرسنه هستن اما مصرف صبحونه می تونه با افزایش سطح انرژی همراه باشه. محققان پیشنهاد می کنن که صبحونه ای پر از پروتئین بخورین تا بتونین فعالیتای روزمره تون رو خوب انجام بدین.

* باور شماره چهار : رابطه بین مصرف زیاد قهوه و کم آبی بدن
قهوه، یکی از نوشیدنی هاییه که در کنار صبحونه قرار داشته و به دلیل دارا بودن کافئین می تونه باعث کم آبی بدن شه. این باور غلطه چون با احتمال خیلی کم پیش میاد که کسی قهوه خالص رو مصرف کنه و معمولا قهوه با آب مخلوط و بعد میل می شه. در نتیجه، این ترکیب می تونه تاثیر گفته شده که هرچند غلطه رو نابود کنه.

منبع: mehrnews.com

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *