4 ترفند برای جلوگیری از اشتها و کاهش وزن | چاقی

وقتی پای تغذیه متعادل به میان میاد، کنترل مقدار وعده های غذایی نقش مهمی بازی می کنه اما کار سختیه که دست از غذا خوردن بکشیم در حالی که مغز به ما میگه، بازم ادامه بدیم! اگه به دنبال راه حلی واسه جلوگیری از زیاد شدن وزن هستین و هر وقت تشخیص دادین که دیگه کافیه، از این ترفندها واسه راضی کردن مغرتان استفاده کنین.

آب نبات نعنایی بخورین

یه تیکه آب نبات سفت نعناع، یه لیوان چای و یا حتی به کار گیری دهن شویه هم می تونه مثل هرچیزی که طعم تند و نعنایی داره، بعد از خوردن غذا حس تون رو تحت اثر قرار داده و میل و اشتهای تون رو کنترل کنه. طعم تند و نعنایی به عنوان یه کاهنده اشتهای طبیعی به شما کمک می کنه تا اشتهای شدیدتان رو کنترل کرده و سراغ تنقلات بعد از غذا هم نرید.

 

از سر غذا بلند شید و حرکت کنین

یکی دیگه از راای که واسه جلوگیری از زیاد شدن وزن به کار میره اینه که از میز غذا دور شید! اگه نزدیک غذا نباشین، نخوردن هم آسون تر می شه، پس تموم کردن غذا می تونه خیلی راحت ِ ترک کردن میزغذا باشه. بهترین راه رسوندن پیام سیری به بدن ترک میز غذا هستش. از غذا دور شید و به جای دیگری برید و به کار دیگری سرگرم شید.

 

کمی از یه مزه شیرین بچشید

بعضی وقتا تنها یه قاشق از یه چیز شیرین می تونه جلوی ولع تون رو بگیره و به خوردن تون پایان بده. به جای مثلا" کلوچه باید یه خوراکی سالم و آبدار رو انتخاب کنین که احساس سیری به شما بده. یه مشت توت رو امتحان کنین یا یه برش از هندوانه و یا یه قاشق از دانه انار، دانه های ترش هم پر از آنتی اکسیدان، ویتامین A، C و فیبر هستن.

 

واسه بعد از غذاتون برنامه داشته باشین

اگه برنامه ای واسه بعد از غذای تون مشخص کنین راحت تر می تونین چند ثانیه اضافه تر خوردن رو حذف کرده و به محض رسیدن به رضایت کافی از خوردن متوقفش کنین. لازم نیس یه کار خیلی خاص و مهم باشه، حتی قصد تماس با یه دوست یا بستن ساک باشگاه واسه روز بعد می تونه کارساز باشه. این پیشنهادای ساده رو جدی بگیرین!

 

 

منبع : elmevarzesh.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *