4 ترفند ساده برای تهیه‌ی ناهار مورد علاقه‌ی فرزندتان | تغذیه سالم

4 ترفند ساده واسه جفت و جور ناهار مورد علاقه بچتون

آماده کردن ناهاری که بچتون در مهدکودک یا مدرسه با اشتهای کامل بخوره کار خیلی ساده ای نیس. اینجاس که باید سیاست مادرانه یا پدرانه تون رو به کار بگیرین و دست به کار شید.

 

این سیاست و ترفندهای هوشمندانه رمز موفقیت شما در جفت و جور یه ناهار خوشمزه و بدون استرسه که از طرفی باعث می شه از انتخاب مواد غذایی آماده و صنعتی دوری کنین و از طرفی مطمئن باشین که بچتون غذایش رو می خوره. واسه آشنایی با این ترفندهای هوشمندانه با ما همراه شید.

 

از فرزندانتان بخواین که کمکتون بکنن

شما غذا رو واسه بچتون جفت و جور می کنین پس نظر اونو سوال کنین. اونا رو به خرید ببرین و بخواین در جفت و جور غذا کمکتون کنه. این کار باعث می شه ذائقه غذایی اونا در راه مناسب قرار بگیره. از این گذشته با این روش بچتون غذایی که خودش در جفت و جور اون نقش داشته رو با لذت بیشتری می خوره.

 

غذای ساده ای تدارک ببینین

وقتی کودکان سر میز ناهارخوری می شینن خیلی به غذا فکر نمی کنن. در واقع تموم هوش و حواسشون به بازیه. یعنی به فکر این هستن سریع چیزی بخورند و سراغ بازی برن. به خاطر همین تلاش کنین اونا رو سر میز معطل نکنین و غذاهای مغذی و ساده ای جفت و جور کنین مثل ساندویچای برش داده شده، میوه های تازه و دسرهای سالم. اگه غذای ساده ای به دستشون ندین هر روز مجبورین ظرف غذای دست نخورده اونو خالی کنین.

 

هم به صرفه، هم خوردنی

اگه واسه شام پیتزای سالمی درست کردین (یا سفارش دادین) و تیکهایی از اون مونده دور نندازین. خیلی از بچه ها عاشق پیتزای سرد واسه ناهار هستن. پاستاهای شب هم گزینه های خوبی حساب می شن. این جور هم نگرانی «چی درست کنم؟» رو از خود دور کردین و هم ناهار مورد علاقه بچتون رو در ظرف غذایش گذاشته اید.

شما غذا رو واسه بچتون جفت و جور می کنین پس نظر اونو سوال کنین. اونا رو به خرید ببرین و بخواین در جفت و جور غذا کمکتون کنه. این کار باعث می شه ذائقه غذایی

اونا در راه مناسب قرار بگیره

اگه از شام مرغ مونده باشه دست به کار شید و به همراه نخود فرنگی و کاهو ساندویچ درست کنین و داخل ظرف غذایش بذارین. میوه رو یادتون نره.

 

پروتئین یادتون نره

پروتئین انرژی بچه ها رو در طول روز تأمین می کنه. به خاطر همین لازمه غذاهایی جفت و جور کنین که شامل گوشت قرمز، پنیر، تخم مرغ، شکلای جور واجور لوبیاها و دانه و مغزها باشن. این مواد غذایی بهترین گزینه واسه تأمین پروتئین بچه ها حساب می شن. خیلی از بچه ها عاشق تخم مرغ آب پز هستن و یه سریای دیگه نون و پنیر رو با اشتهای خوبی می خورن. همیشه یه مشت کوچیک از دانه ها و مغزهای روغنی در جیبای کوچکشون بریزین.

در آخر تلاش کنین ذائقه بچه هاتون رو به سمت مواد غذایی مغذی و سالم هدایت کنین. میوه رو جانشین هله هوله ها بکنین. دست به کار شید و خودتون کیک و بیسکویت درست کنین. میوه و سبزیجات سالم رو یادتون نره.

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *