4 ترفند عالی برای کاهش وزن | ورزش

شک نکنین که حفظ تناسب اندام، نیاز به اراده قوی داره. اول از همه، شما باید واقعا بخواین موفق شید، بدون این میل، قبل از اون که فرصت به کار گیری انگیزه رو داشته باشین، نابود می شه. 

 

 

4 ترفند عالی واسه کاهش وزن

 

 

اگه تجربه اسب سواری داشته باشین، حتما میدونید که این شمائید که باید اونو کنترل کنین، و گرنه حیوان به هر سمتی که بخواد، شما رو می بره؛ چون زورش از شما خیلی بیشتره و اگه به اون اجازه بدین که راه خودشو بره، ممکنه نتونین اونو برگردونین. این همون اتفاقیه که در مورد کنترل کردن انگیزه شما اتفاق می افته.

 

این انگیزه خیلی بزرگ تر از اون هستش که شما تصور کنین و اگه بذارین راه خودشو بره، ممکنه واسه همیشه شما رو ترک کنه! واسه کنترل قدرت و رسیدن به موفقیت، باید انگیزه خود رو در دست بگیرین و برنامه ای بچینید که جرقه محرک رو واسه شما به یه موتور قوی تبدیل کنه.

کنترل قدرت واسه موفقیت

هر انگیزه ای که واسه تناسب اندام داشته باشین، باید اونو در برابر آزمایش بذارین. واقعا واسه رسیدن به هدف، چقدر حاضرید پیش برید؟ چه انتظاری از خود دارین و فکر می کنین رسیدن به این هدف، چقدر زمان میبره؟کنترل قدرت واسه موفقیت نشدنی نیس؛ آدمای موفق همیشه همین کار رو انجام میدن. اونا یه ایده رو مطرح می کنن، اونو تو ذهن پرورش می دن، برنامه ریزی می کنن، امکان اجرایی شدنش رو بررسی کرده و واسه رسیدن به اون با سرعت کامل حرکت می کنن. این همون کاریه که باید واسه تناسب اندام تون انجام بدین. 
بهترین روش واسه کاهش وزن، برنامه غذاییه که واسه همه عمر بتونین از اون پیروی کنین، البته برنامه ورزشی هم لازم دارین که اجرای همیشگی اش واسه تون ممکن باشه. انگیزه تون رو جمع کنین و با یه برنامه کامل تناسب اندام که با در نظر گرفتن جنسیت شما تنظیم شده، پیش برید.

خودتون رو تشویق کنین

وقتی به یه برنامه غذایی موفقیت آمیز رسیدین، تشویق و تایید بهترین پیش غذا واسه مغز شما هستش. هممون میدونیم که مغز نقش بسیار بزرگی در بیشتر عادات ما به پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم بازی می کنه. واسه همینه که تایید موفقیت، نقش بزرگی در برنامه تناسب اندام بازی می کنه. وقتی سر سپرده بدن تون باشین، اعلام موفقیت می تونه شما رو به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن بیشتر از قبل نزدیک کنه. 

اگه هر روز در مورد موفقیت خود صحبت کرده و به بدن تون انرژی مثبت بدین، بهترین کمک رو به پیشرفت خود کردین. وقتی می خواین وزن کم کنین یا هر کار دیگری واسه بهبود سبک زندگی خود انجام بدین، تایید و تایید می تونه راه و آهنگ حرکت رو واسه پیروی ذهن تنظیم کنه.

معجزه جمله های تاکیدی در تناسب اندام!

یه راه حل ساده که کوچیک ترین خرجی هم واسه تون نداره، جمله های تاکیدی است که نتیجه ای چند برابر به شما برمی گردونه. البته همه این حرفا به شرطی موثره که شما به اون ایمانداشته باشین. قبل از انتخاب جمله تاکیدی که می خواین بگید، به احساس تون فکر کنین. تنها گفتن یه جمله تاکیدی نمی تونه به درد بخور واقع شه، شما باید به قدرت اون صد درصد مطمئن باشین تا اتفاق بیفته. باید مصمم باشین که با یه جمله، واقعیت رو بسازین. 
اگه به خوردن غذاهای ناسالم و چرب عادت کردین یا همیشه پرخوری می کنین، تلاش کنین کم کم این موارد غذایی رو از برنامه غذایی خود خط بزنین. از جمله های تاکیدی استفاده کنین تا بتونین بر این هوسا پیروز شدین!باور کنین که مصرف غذاهای سالم اصلا آسونه و پایه موفقیت شما در برنامه تناسب اندام و کاهش وزن، همینه.

_ از این به بعد، اینا اصول غیرقابل تغییر شمان:

_ از خوردن غذاهای سالم حال می کنم.

_ وقتی سیر میشم، دست از خوردن می کشم.

_ در مصرف نمک زیاده روی نمی کنم.

_ در هر وعده غذایی ام از پروتئینا استفاده می کنم.

_ مراقب مقدار مصرفی قندوشکرم هستم.

غذاهای سرخ کردنی نمی خورم.

چربی غذاهای سرخ کردنی واسه من، اصلا لذت بخش نیس.

_ نوشیدنیای بدون شکر و بدون گاز واسه من عالی هستن.

من مصرف نون، برنج و بقیه مواد نشاسته ای رو به کمترین حد ممکن می رسانم.

 ۵ راز واسه برنامه غذایی درست

شما در صورتی می تونین برنامه غذایی صحیحی داشته باشین که غذاهای سالمی انتخاب کنین. این روزا، فست فودها و غذاهای حاضر و آماده بی فایده، بیشترین مصرف رو دارن؛ غذاهایی که کمترین ارزش غذایی رو داشته و چند برابر غذاهای دیگه چربی، قند و نمک دارن. از مواد غذایی داخل یخچال و کابینتای آشپزخانه یه فهرست جفت و جور کنین. چه غذاهایی رو به بدن تون می رسونین؟ هر روز غذاهای مصرفی همون روزتون رو یادداشت کنین تا ببینین رژیم غذایی فعلی شما از چه نوع موادی تشکیل شده.

قدم اول : تلاش کنین مواد غذایی پر کالری رو با کم کالریا جانشین کنین
مثلا به جای شیر پرچرب، از شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنین و یه لیوان با چند قطره آبلیموی تازه رو جانشین نوشابه های شیرین و پرکالری کنین. به جای این که سر میز شام، یه تیکه بیشتر گوشت بخورین، یه کاسه سالاد بخورین. سالاد میوه رو جانشین اسنکا و چیپسا کنین. اینجور تغییرات کوچیکی می تونه تغییر زیادی در اندازه کالری دریافتی شما داشته باشه.

قدم دوم : بر این میل که بشقاب رو لبالب از غذا پر کنین، پیروز شده و وعده های غذایی تون رو کوچیک تر کنین
تلاش کنین کمی کمتر از چیزی که همیشه می خورید، در بشقاب بکشین. اگه بازم گرسنه باشین، همیشه فرصت هست که واسه بار دوم بشقاب تون رو پر کنین.

قدم سوم : هیچ وقت تو یه ظرف بزرگ (قابلمه، تابه، دیس و…) غذا نخورین
شما نه فقط باید ببینین که چه می خورید بلکه باید متوجه باشین که چه مقدار غذا هم میل می کنین. دیدن غذا در بشقاب یا کاسه، بسیار اشتها برانگیزتره و شمام ساده تر متوجه سیری خود میشین.

قدم چهارم : حتما هنگام خرید مواد غذایی، به برچسب روی اون توجه کرده و اندازه ارزش غذایی و کالری اونو بخونین.

قدم پنجم : قبل از اون که احساس سیری کنین، از خوردن غذا دست بکشین
حتی بعد از احساس سیری، یه قاشق اضافه تر هم نخورین. یادتون باشه فقط چند ساعت با وعده بعدی غذا فاصله دارین!

اگه از حساب کردن کالری غذاها خوش تون میاد، یادتون باشه که کالری چاشنیا، میان وعده ها و نوشیدنیای مصرفی روزانه تون رو هم حساب کنین.

قدرت ذهن رو دست کم نگیرید

وقتی بزرگ ترین ورزشکارها وارد گود می شن، خیلی از اونا یه بازی تمرینی موفقیت آمیز رو تو ذهن شون گذرونده ان. وقتی اونا از قبل حرکات و عکس العملای احتمالی خود رو حسابی تمرین کرده باشن، قدرت ذهن به اونا، این امکان رو میده که با نتیجه ای خیره کننده از پس تموم فشارها بر بیان. این همون اتفاقیه که در مورد تناسب اندام و کاهش وزن واسه هر فردی می تونه اتفاق بیفته. وقتی شما هنر تصور و تجسم ذهنی رو تمرین کنین، می تونین تمرینای ورزشی تون رو با سرعت بیشتری پیش ببرین.

وقتی ورزش تازه ای رو شروع می کنین، مجموعه ماهیچه هایی رو که واسه این حرکت نوین فعال می شن، تو ذهن مجسم کنین.

همونجوریکه تمرین می کنین، مغز شما این پیام رو به ماهیچهاتون میرسونه و در نتیجه اونا عکس العمل تلاش می کنن. راز این کار در اون هستش که در طول تجسم ذهنی ، با خودتون روراست باشین. همزمان با انجام حرکاتی که با در نظر گرفتن توانایی و قدرت خود انجام می دید، همون رو تو ذهن تون مجسم کنین.

این کار واسه مغز، درست مثل اینه که شما واقعا همین حرکات رو قبلا انجام دادین. پس بعد از یه مدت، می تونین خود رو در حال انجام حرکات بیشتر تصور کنین و قدرت و توان بدنی تون رو زیاد کنین. شما یه حرکت رو تجسم کرده و ماهیچه هایی که واسه انجامش لازمن، متصور میشین. اگه قبل از صعود فیزیکی به مراحل بعدی حرکات ورزشی، هر کدوم رو یه به یه تو ذهن مجسم کنین، سرعت پیشرفت واقعی تون شدیدا زیاد می شه. البته از این روش میشه واسه معتقد موندن به رژیم غذایی هم استفاده کرد؛ هدف تون از رژیم گرفتن رو تو ذهن متصور شید و ببینین که این کار تا چه حد می تونه در سلامت، ظاهر، قدرت و سرحالی شما اثر داشته باشه. این کار رو امتحان کنین و مطمئن باشین که رژیم گرفتن واسه شما، دیگه مشکل نیس! با این تمرین، شما مغزتون رو راضی می کنین که رژیم غذایی رو قبول کنه و اینطوری نصف راه رو رفته اید!

هنر تجسم ذهنی و استفاده روزانه از جمله های تاکیدی، وسیله عالی هستن که می تونن شما رو در مورد تناسب اندام پیش ببرن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *