4 تغییر ساده ای که زندگی را شادتر می کند

: 4 تغییر ساده ای که زندگی رو خوشحال تر می کنه

 

 به جز رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن، نکات دیگری هم هست که واسه حفظ سلامتی باید اونا رو بشناسین و انجام بدین. رعایت چند اصل ساده به سلامت روح و روان شما و به دنبال اون، سلامت جسم تون کمک می کنه. 

تحقیقات نشون میده که خوشحال بودن به تنظیم شدن هورمونا و ترکیبات خونی کمک می کنه. وقتی خوشحال بودن این همه فایده داره، به چه دلیل خوشحال نباشیم؟

1. روزتون رو با شادی شروع کنین.

وقتی که هر روز صبح خود رو در آینه نگاه می کنین و به کارای عقب مونده و نداشتهای تون فکر می کنین، در واقع غصه و حسرت خوردن رو انتخاب کردین. بهتره این روند رو تغییر داده و با تصور مثبت روز نوین رو شروع کنین. به چیزایی که دوست دارین و از داشتن شون خوشحال هستین، فکر کنین و به جای روشن کردن تلویزیون، به موسیقی مورد علاقه خود گوش بدین. دور بودن از استرسای خبری و شنیدن موسیقی دلخواه تون، روز زیبایی رو واسه شما میسازه.

2. افکار منفی رو دور بریزین.

یه مچ بند به دست کنین و هر بار که افکار منفی و انتقاد از خودتون یا بقیه به ذهن شما میاد، مچ بند رو در دست تون بچرخونین. این کار کمک می کنه تا بتونین افکارتون رو کنترل و محدود کنین تا کم کم بتونین اونا رو به طور کامل ترک کرده و دور بریزین. هر بار که شروع به شکایت از خود یا حتی بقیه می کنین، آسیب زا ترین اثرات رو نصیب خود می کنین. پس بیشتر مراقب افکار خود باشین.

3. کودک درون تون رو آزاد کنین.

هروقت که دچار استرس به وجود اومده به وسیله مسئولیتا و اتفاقات دور و بر خود میشین، به کودک درون تون اجازه بدین تا رهبری رو به دست گیرد. کامپیوتر و موبایل خود رو خاموش کنین، از محیط کاری خود فاصله بگیرین و بذارین تا خلاقیتا و کنجکاویای کودک درون تون شما رو با خود همراه کنه. یه استراحت 10 دقیقه ای به خود بدین و شروع به خیالبافی کنین. به اتفاقی فکر کنین که امیدوارید روزی در زندگی شما اتفاق بیفته. در این خلوت شما، کسی شریک تون نیس پس نگران نباشین که افکار رویایی شما دور از دسترس و غیرواقعی هستن.

4. واسه گذر از بحرانا بخوابین.

وقتی که به خواب می رید، بدن شما شروع به بازسازی و بازسازی می کنه و این بازسازی فقط فیزیکی نیس، احساسات و مغز شمام بازسازی می شن و دوباره واسه شروعی نو آماده هستین. اگه در وضعیتی هستین که امکان خوابیدن واسه شما موجود نیس، چند دقیقه چشما رو ببندین و ذهن تون رو آزاد کنین و مرتب و عمیق نفس بکشین. حواس تون رو به ریتم تنفس تون معطوف کنین تا مغز رو از فکر کردن به پیچیدگی و درگیریا برهانید. واسه شروع در حالی که لبای تون رو گرد کردین، واسه یه دقیقه از دهن نفس بکشین و بعد نفس رو با بینی ادامه بدین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *