4 تمرین موثر برای کاهش درد کمر

: 4 تمرین موثر واسه کاهش درد کمر

:  4 تمرین موثر واسه کاهش درد کمر

پس همیشهً کمر تون رو به طور کاملً صاف نگه دارین و به طور منظم بکشیدش. از این رو ما تمریناتی به شما ارائه می کنیم که تکرارشان واسه تقویت کمر تون لازمن و در صورت درد، آرامش دهنده ان. و در آخر، از یه فعالیت جسمی واسه عضلانی کردن کمر تون بهره ببرین.

تمرین شماره 1: تموم کمر تون رو بکشین
دستای تون رو روی یه میز بذارین و بازوهای تون رو بکشین، در این حالت کمر تون باید هم جهت با بازوان تون باشه؛ در همین حالت پاهای تون رو تا حدی که می تونین جمع کنین. بعد یه پا رو هم جهت با بدن بکشین (بازوها، کمر و پای تون که بالا اومده، مثل تخته ای موازی سطح زمین هستن).
خودتون رو به مدت 10 ثانیه بکشین، در این مدت باید به آهستگی از بینی نفس بکشین و بازدم تون رو هم از بینی خارج کنین. همین تمرین رو واسه پای دیگه هم انجام بدین، هر بار سه مرتبه تمرین رو تکرار کنین.

تمرین شماره 2: این تمرین ناحیۀ وسط کمر رو آرامش میده
وایسید، پاهای تون رو کمی خم و کمر تون رو گرد کنین. سر تون به سمت جلو آزاد باشه، بازوهای تون خم ان و دستای تون روی زانوها قرار دارن. به آرومی تنفس کنین و حالت خم شدن کمر رو در آخرً تا 10 ثانیه حفظ کنین. تا جایی که می تونین این تمرین رو تکرار کنین.

تمرین شماره 3: این تمرین ناحیۀ پایینی کمر رو آرامش میده
روی کمر تون دراز بکشین، پاهای تون رو جمع کنین و زانواها رو به سمت سینه تون بکشین. دور زانوهای تون رو با دست بگیرین و به آهستگی فشار بیارین، در این حالت باید به آرومی هوا رو از راه دهن بگیرین و از همون روش بازدم رو بیرون بدین.

تمرین شماره 4: این تمرین ناحیۀ بالایی کمر رو آرامش میده
روی زانوهای تون بشینین، باسن باید روی پاشنۀ پاها قرار بگیره، کف دستا روی زمین و بازوها تا بیشترین حد ممکن باید کشیده و از بدن تون دور شن، به آرومی کمر تون رو بکشین و 10 ثانیه در این وضعیت بمونین. در این حالت باید از بینی نفس بگیرین و از دهن خارج کنین.

 سیمرغ

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *